dinsdag 10 mei 2011

Dekentjes van granny's

Deze granny's haakte ik in 2009 voor een gedeelte in Zuid Frankrijk. Het was daar toen snikheet en de haaknaald gleed bijna uit mijn handen. De kleuren op de foto's zijn helaas flets. In werkelijkheid zijn de kleuren feller. Het is een klein dekentje geworden 65 x 50 cm.



Nu ben ik aan een nieuw dekentje begonnen (het is nu nog een kussenovertrek). Eens een keer niet van katoen. Ik haak altijd met katoen. Maar nu wilde ik eens iets wolligs haken. En andere kleuren dat wilde ik ook. Het is een makkelijke vierkant. In mijn boek heet hij Grootmoeders Vierkant. Het is vast een patroon wat al heel veel jaren meegaat. Je kunt ook steeds verder haken aan dezelfde vierkant (rond en rond en rond). Dan wordt het bijvoorbeeld een pannenlap. Ik zet het patroon hier niet neer. Het staat al op verschillende weblogs. Bij Catherine staat het patroon met foto's en op het weblog van Lucy staat het patroon in het Engels, ook met foto's erbij. Op de website Hobbydoos staat het patroon ook. Het is een makkelijk patroon. Je hoeft er niet zo bij na te denken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten