zondag 14 augustus 2011

Weer terug

Hebben jullie een fijne vakantie gehad?

Wij zijn weer terug van een heerlijke zonnige (durf ik hier bijna niet te zeggen) vakantie in Kroatie. Veel gelezen, gezwommen, lekker gegeten, geluierd, stadjes bezocht en ook nog een beetje gehaakt aan het zonnige dekentje. We hebben ver moeten rijden om de zon te vinden maar het was de moeite waard.

Nu weer thuis, ook fijn. De schapen zijn terug in het veldje achter ons huis. Oudste dochter zit nog in Budapest op Sziget. Het is daar erg gezellig aan de filmpjes op You Tube te zien. Fijn als ze dinsdag weer thuis komt. Morgen weer aan het werk. Maar na vijf weken vakantie mag dat wel weer.

Gisteren heb ik even snel een paar van jullie blogs bekeken en gelezen (maar nog geen reacties achter gelaten). Ik zag bij Simone een enorm grappige vakantiefoto van een geit. Die moet je echt even bekijken. Happy in Red was ook in Kroatie, in Drubovnik en Split. Zij heeft mooie foto's op haar weblog gezet. In Split waren we een paar jaar geleden, maar in Dubrovnik nog nooit. Daar moeten we dus nog eens naar toe, maar dan wel met het vliegtuig.

Tijdens mijn vakantie dacht ik aan Marjo, hoe zou het met haar zijn? Ook aan Willy moest ik denken toen ik op het eiland Pag drie ezeltjes achter een hekje zag staan. Zij heeft een erg leuk stuk geschreven over ezels. Jammer dat ik geen foto heb kunnen maken. We konden niet zo snel stoppen en op de terugweg waren ze weg.

Hieronder het dekentje. Zoals jullie zien heb ik af en toe (meestal in de ochtend) een rijtje gehaakt.


In dit stoeltje zit vaak een van de katten op een kussentje. Ik denk dat ze graag zo'n nieuw kleedje willen om op te zitten. Dat gaat natuurlijk niet door, wij hopen er in de winter zelf onder te kruipen.


Het haken van dit golfjespatroon is niet moeilijk. Komende week zal ik het patroon op mijn blog zetten.

8 opmerkingen:

  1. Welkom thuis! Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad (met zon!!). Lief dat je mijn blogje noemt en het dekentje ziet er top uit!!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Hannie, fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en genoten hebben van de (zonnige;)vakantie. Eigenlijk zou ik je nog weer terug moeten sturen voor de ezeltjes, maar de foto bij Simone van dat grappige geitenbekkie maakt alles weer goed. Je deken wordt prachtig, zo haal je het zonnige in huis. Ik heb net de plaid van Mia op mijn blog staan, volgens mij hetzelfde patroon.
    Fijne werkweek, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je een leuke vakantie gehad hebt, en zulk lekker weer. Dat dekentje vind ik echt heel snoezig, mooie, warme kleuren, groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Hannie, welkom thuis en in blogland ....
    En wat een mooie kleurencombinatie ....en fijn dat je een fijne vakantie hebt gehad...hopenlijk krijgen we deze week nog een beetje zon hier ...

    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Welkom thuis! Vandaag schijnt hier gelukkig ook de zon weer eens!! Wat een vrolijke deken ben je aan het haken, leuk met dat golfjespatroon!
    groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuke kleuren in het dekentje
    past mooi bij de stoel
    en kroatië is een super leuk vakantieland!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. örtü çok şık renkler harika eline sağlık arkadaşım..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat is je dekentje al mooi geworden, je hebt veel gehaakt zeg! Bedankt voor je linkje naar mijn hilarische vakantiefoto. Kan er nog steeds verbaasd over zijn dat ik net op dat moment heb afgedrukt. Fijne zondag!

    Groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen