vrijdag 7 maart 2014

(Paas) konijnen breien

Van het nieuwe garen  van Zeeman wilde ik
toch iets leukers maken dan een bloemetje. En
omdat Pasen er weer aankomt werden
het dus konijnen.
Ik kan helemaal niet goed breien, maar het lijkt
ingewikkelder dan het is, want het lijf en de kop
is een rechte lap die met draadjes wordt dichtgetrokken.
De konijnen lijken op de mini-konijntjes hieronder. Ik heb
ze op dezelfde manier gebreid, alleen groter.
***
I knitted some rabbits.
You can find the pattern here, in English.
I made the rabbits just bigger.
Vorig jaar breide ik ook al konijntjes.
Het patroon vond ik hier. Daar kun je ook
het patroon van de beertjes vinden die rechts
op de homepagina van mijn blog staan.
Toen ik vanmorgen beneden kwam trof
ik een vreemde vogel op de voederplank aan.
De fazant eet meestal in het gras een appeltje,
maar vandaag had hij zin in brood en zocht
het hogerop!
Fijn weekend voor jullie!
*****
***
*

4 opmerkingen:

  1. Wat een lieve konijntjes! Leuk garen, ik heb het ook.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat een schattige konijntjes!
    Ik heb dat garen ook al tig keer in mijn handen gehad, maar vind iedere keer dat ik genoeg voorraad heb en het weerhoudt me te kopen dat er op de wikkel staat dat het alleen met de handwas gewassen mag worden. Ik ben benieuwd hoe lang ik het nog terug kan leggen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke konijnen! Helemaal om in de paasstemming te komen.

    En die fazant, zeg, dat ziet er op zich al een grote dikke vetterd uit, die heeft geen extra voeder meer nodig.
    Wel mooi zicht.Hopelijk houdt je voederplank het! (binnenkort brengt hij zijn vriendjes mee)

    Brigitte
    (Bedankt voor het meeleven op mijn blog)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattige konijntjes!
    En wat leuk een fazant op het voer. Is weer eens wat anders dan een stel koolmezen ;)

    BeantwoordenVerwijderen