zaterdag 4 oktober 2014

Gehaakte kralen en dierendag 2014

Van het restje katoen dat over was van het boodschappennetje,
haakte ik nog wat kralen.
Ik zocht naar het patroon op mijn eigen blog, maar kon het niet
vinden. Wel zag ik dat er foto's waren verdwenen en dat er foto's zijn
vervormd. Helemaal snappen doe ik het na al die jaren
nog steeds niet??
Maar ik ga me er niet druk over maken,
dan is dat maar zo.
Omdat het vandaag dierendag is en wij hier in Huize Haakzaken
veel van dieren houden (en van katten in het algemeen),
wat foto's van de beestjes die we vanmiddag
in onze tuin tegenkwamen.
Een salamander, verstopt onder de vogeldrinkbak.
Er was ook een broertje of zusje,
maar die was heel bang. Logisch natuurlijk.
Jongste dochter is helemaal niet
bang, die nam het diertje op haar hand. Natuurlijk hebben we het
beestje weer heel snel onder de drinkbak teruggezet.
Deze duif woont in onze tuin.
Hij had een nest in de conifeer en
bracht samen met zijn vrouw
een jong groot.
Natuurlijk Tijger onze kater.
Wat is ie leuk!
En de fazant. Op zoek
naar een lekker hapje.
Brutus, de kat van de buren en
op de achtergrond de schapen.
Deze schapen komen uit De Schaapskooi in Ottoland van herder Huug Hagoort.
Een bezoek waard!
Over een paar weken lopen de schapen terug en
brengen ze de winter binnen door.

<<<<< Fijn weekend! Wat was het een mooie dag vandaag! >>>>>
*****
***
*

3 opmerkingen:

  1. Hele mooie kralen. Dat wordt één van mijn volgende projecten.

    Wat een prachtkat is jullie tijger. Op het veld achter onze tuin zitten ook een boel fazanten. Ik ben gek op hun speciale klik-geluiden. Jij ook?

    Ja, en de schaapjes zullen jullie wel missen wanneer ze eenmaal op stal gaan. Ik stel me zo voor dat je eraan gehecht geraakt, eh?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De fazant heeft een heel herkenbaar geluid. Soms komt hij hier een van de katten tegen. Dan maakt hij dat geluid en flappert met zijn vleugels. Heel grappig. Wij gaan de schapen zeker missen. Er zijn er nu 6 die zich niet aansluiten bij de andere kudde. En die maken heel veel geluid. Maar vanmorgen heb ik het roodborstje gezien, ook weer leuk.

      Verwijderen
  2. Mooie kralen, lijkt me wel een enorm gepriegel om dat te haken, maar dan heb je ook wat. Wat hebben jullie veel en leuke dieren in en om de tuin, die salamander is best bijzonder, die zie je niet zo snel in de tuin. Misschien zitten er wel meer dan wij weten, maar dan moet je ze nog maar net spotten.
    Wow, die Tijger! Die is wel helemaal de baas in jullie tuin, althans hij probeert met zijn blik wel zo over te komen, haha! Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen