zaterdag 14 februari 2015

Tijger in de mand

Madonna, Thelonious, Napoleon, Justine, Cleopatra, Vincent,
T.S. Eliot, Lolita, Sokrates, Zelda, Beethoven,
Fellini, Venus, Malaparte, Kousbroek,
Izebel, Adinda...

Zomaar wat namen van katten die ik ontmoette in de tuinen van
het woonblok waarin ook het huis staat dat ik met Bril en Rok bewoon.
Stuk voor stuk namen die er wezen mogen,
met zorg en liefde uitgezocht door de bij
die katten horende tweebenigen.'

Dit zijn de eerste regels uit het boekje
Dagboek van een poes
van Remco Campert
*****
***
*

3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig gedicht!

    En ja, je vraagt je af hoe de katten ons in gedachten noemen, eh?
    Hier zeker niet Bril en Rok , want mijn man draagt geen bril en ik niet zoveel een rok, haha! Hier is het allicht Boek en iPad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. miauw ! Die kat is echt wel helemaal "zen "

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! Zelda vind ik mooi, de vrouw van F. Scott Fitzgerald, heel intrigerend. Maar Tijger mag er ook zijn en zo te zien is hij er blij mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen