woensdag 7 september 2011

Patroon / uitleg gehaakt kralenarmbandje


Ik zit nog steeds in de armbandjes. Moest het toch ook uitproberen met een kleurig katoentje nr. 8, haaknaald 2,5. Gelukkig had ik kralen waar de draad door paste.

Als je het ook wilt proberen, ik heb ze als volgt gehaakt:

Eerst de kralen aan het garen rijgen. Dan een ketting van lossen haken. Meten om de pols waar het armbandje voor is. 3 extra lossen voor het 1e stokje, 3 stokjes (= 4 stokjes in totaal). Op deze stokjes naai je later een knoopje voor de sluiting.



Bij het volgende stokje haak je bij de 1e keer omslaan een kraaltje mee. Zorg dat het kraaltje aan de voorkant blijft, daarna 2 stokjes (of meer als je meer ruimte tussen de kralen wilt), en weer een stokje met een kraaltje. Toer afmaken. Aan het eind met ongeveer 6 lossen (ligt aan de grootte van het knoopje) een lusje haken. Afhechten en knoopje aannaaien.





Leuk om te doen, niet moeilijk, en je kunt natuurlijk allerlei variaties bedenken. 
SUCCES!!

23 opmerkingen:

  1. Heel leuk!
    Ben ook al aan het prutsen om armbandjes te maken. Is erg leuk om te doen! Binnenkort laat ik ze ook zien op mijn blog...

    Bedankt voor je duidelijke uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooohhh leuk zeg. Ik heb gisteren ook een armbandje gehaakt, grappig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker leuk, ik ga het ook proberen.
    Dank je!
    gr. Meijra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is leuk! Ik ga dat ook eens proberen, dank je wel voor de heldere uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg leuk. Bedankt voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn ze leuk! Dat vindt mijn dochter ook vast erg leuk om te gaan maken.Dank je!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He dit is makkelijk en leuk, ik maakte lang geleden al dit soort bandjes maar ik naaide later de kraaltjes er op en vaak zaten die dan scheef. Jouw bandjes zijn veel mooier en makkelijker te maken, ik ga ze uitproberen. Bedankt voor de uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk en bedankt voor de goede uitleg, ik ga zo gelijk aan de slag!

    Groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zijn ze! Dank je wel voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super leuke armbandjes en kralen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ze zijn heel leuk! m'n meiden willen ze ook!!
    Bedankt voor het delen..
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk werkje voor tussendoor! Heb link geplaatst op mijn blog..
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat ziet er erg leuk uit. Misschien ga ik ze in de herfstvakantie samen met mijn dochter maken!..groeten Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie armbanden,
    bedankt voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk idee, eena wat anders dan een pannelap ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Via mumsboven deze prachtige uitleg gevonden! THX, probeer ik zeker eens uit!
    Ik had al zitten denken hoe ik die pareltjes erop zou krijgen, nu zie ik het ;-)
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. en weeeeer een patroon voor op mn to-do-list !! bedankt voor je patroon !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. cool ga ik ook proberen zekerweten

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk zeg, ik heb er net een gemaakt, zet hem zo op mijn blog met een linkje naar hier:)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel leuk! bedankt voor het delen van het patroontje :-)

    Groetjes van een Creatieve Mamma!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. dank je wel voor het delen van het patroon
    ik heb de eerste al af,
    groetjes hester

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk verjaardagskado voor mijn nichtje die binnenkort 12 wordt. Bedankt voor het leuke patroon.

    BeantwoordenVerwijderen