zondag 1 april 2012

En alweer een gehaakt bloemetje (met patroon)

Zondagavond, Peking Express gekeken, nu nog even een berichtje plaatsen.
Het weekend is weer snel voorbij, een nieuwe werkweek wacht.
Ik had niet zoveel tijd om iets te maken, dus haakte ik maar wat bloemetjes.
Dat kan altijd tussendoor.
Vrijdag nam ik vrij en reed naar Eindhoven om zusje te helpen met haar nieuwe huis. 
Vandaag brachten wij oudste dochter naar haar nieuwe kamer. Ze slaapt er vannacht voor het eerst.
En dat doet ze vast lekker onder haar Hema bloemetjesdekbed.
Ik heb ze zo gehaakt (behalve het lichtroze bloemetje met 6 blaadjes):

5 lossen tot een ring sluiten met een halve vaste.
Toer 1: 3 lossen (= 1e stokje), 15 stokjes in ring (totaal dus 16 stokjes).

Toer 2: nieuwe kleur aanhechten, halve vaste in volgende stokje (van vorige toer), * 3 lossen, 2 dubbele stokjes samen gehaakt, 3 lossen, vaste * (al deze steken in hetzelfde stokje van de vorige toer), 1 steek (van vorige toer) overslaan, herhaal van * tot * tot einde toer, eindigen met een vaste.

Het patroon van de gehaakte driehoeken uit het vorige berichtje komt nog naar jullie toe, hoor.
Ik ben het zeker niet vergeten.
De scan die ik gemaakt had was niet duidelijk, omdat het patroon in het boek op 2 bladzijden staat en de letters klein zijn.
Ik heb het dus overgetypt, maar ik wil het telpatroon er nog onder plakken.
De kamer van oudste dochter is bijna leeg.
Een bed, een kast en een stellingrek staan er nog.
Nieuwe klus voor het komende weekend.
De kamer weer gezellig maken voor als ze thuis komt slapen.

<<<<<<< Fijne week voor jullie!! >>>>>>>

5 opmerkingen:

  1. Mooie bloemen met het donkere hart.
    Dat wordt vast weer een knusse kamer.
    Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Patroontje direkt geprobeerd, heel mooi ...

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooie bloemen!!!
    Succes met het kamertje.

    Groetjes,
    Radia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie bloemetjes, met een duidelijke beschrijving!! Bedankt!!!

    Groet, Els

    BeantwoordenVerwijderen

  5. Relax with the entertainment you here okay.
       Thank you. Wish you a very effective working days.
    Friv 4 School
    Didi Games Online

    BeantwoordenVerwijderen